Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. U kunt steeds gebruik maken van onze contactpagina voor andere vragen.

Algemeen

Wat zijn de openingsuren van de kassa?
Op maandag, dinsdag en donderdag is de kassa geopend van 19u10 tot 20u10. Op woensdag van 13u45 tot 14u40 en van 19u10 tot 20u10. Op vrijdag van 19u10 tot 22u45, op zaterdag van 13u35 tot 22u45 en op zondag van 13u35 tot 20u15. Tijdens de vakanties is de kassa uiteraard ook open tijdens de extra filmvoorstellingen.
Ik ben lid van de Gezinsbond, klopt het dat ik korting krijg?
Er wordt geen korting rechtstreeks verleend aan de kassa. U kunt filmcheques aankopen bij uw plaatselijk afgevaardigde van de Gezinsbond die u dan bij ons aan de kassa kunt inwisselen voor een filmticket naar keuze. Voor meer informatie hierover surft u naar: http://www.gezinsbond.be/Ledenvoordelen/Paginas/Bioscoopkorting.aspx
Hebben jullie verjaardagsformules voor kinderen?
Nee, op dit moment bieden wij dit niet specifiek aan. Mocht de groep natuurlijk voldoende groot zijn (vanaf 55 personen) dan kan er wel een event op maat gemaakt worden. We merken wel dat vele ouders ter gelegenheid van de verjaardag van hun kind samen met zijn of haar vriendjes naar de film gaan. U geniet dan uiteraard van ons kortingstarief en onze aantrekkelijke tariefzetting voor de te verkrijgen drank en snoep. Reservering is aanbevolen voor groepen!
Hebben jullie vacatures op dit moment?
Wij staan steeds open voor vrijwillige sollicitaties. Verstuur uw C.V. naar info@cityscoop.be. Vermeld daarbij zeker op welke momenten u beschikbaar bent. Uw gegevens worden dan opgenomen in ons bestand en indien we een vacature hebben en interesse hebben in uw profiel zullen we u dan contacteren. Het spreekt voor zich dat kandidaten over het nodige enthousiasme dienen te beschikken en open staan voor weekendwerk.
Over welke betalingsmiddelen beschikken jullie?
U kunt bij ons aan de bemande kassa's betalen met cash of bancontact. Bij de automatische kassa's kunt u enkel bancontact gebruiken.
Ik heb een vrijkaart voor film X, kan ik daarmee naar een andere film?
Helaas is dit niet mogelijk. Vrijkaarten voor een bepaalde film worden niet door ons uitgegeven, maar door de filmdistributeur. Wij kunnen dan ook niet eenzijdig de voorwaarden van deze vrijkaart wijzigen.

Reservering

Graag had ik mijn tickets online aangeschaft, hoe gaat dit in zijn werk?
Via deze website kunt u heel snel en gemakkelijk uw tickets online bestellen. Per film is er een knop voorzien om tickets te bestellen. Wanneer u bij “Detail van de film” of bij “Programmatie” op het uur van de voorstelling klikt, kunt u rechtstreeks voor deze voorstelling uw tickets bestellen. Via "Tickets bestellen" komt u ook op de pagina's om tickets te bestellen. Een nieuw scherm zal openen en hier kunt u meteen uw gewenste bestelling plaatsen. Er wordt u een e-mail toegestuurd met uw aankoopgegevens.
Ik heb mijn tickets gekocht, waarom moet ik dan nog op voorhand aanwezig zijn?
U heeft bij de bestelling alleen een aantal tickets gekocht. De plaatsen mag u bij ons in de zaal zelf uitkiezen. Om ervoor te zorgen dat u nog kan samen zitten of een goede plaats heeft, is het daarom aangewezen om tijdig aanwezig te zijn. 
Kan ik een bepaalde plaats kopen?
Nee, wij kiezen resoluut voor het systeem waarbij elke klant vrij mag kiezen op het moment dat hij in de zaal komt. Zo kunt u wanneer u met verschillende mensen komt, de reservatie of de ticketaankoop afzonderlijk doen en toch samen zitten.
Zijn er extra kosten verbonden aan het online aanschaffen van tickets?
Nee, er zijn geen extra kosten.
Ik wil tickets bestellen voor een voorstelling, maar de programmatie voor die dag staat nog niet online?
Een filmweek start op woensdag en eindigt op dinsdagavond. De programmatie voor de nieuwe filmweek gebeurt steeds op maandag. Reeds vanaf maandagavond zal u de programmatie op onze website vinden voor de nieuwe speelweek. Klik hier om de volledige programmatie te bekijken...

Filmaanbod

Wanneer spelen jullie film X?
In het algemeen spelen wij alle grote films vanaf hun officiële release in het land. Die datums vindt u meestal online (bijvoorbeeld op www.imdb.com). Het is wel zo dat er steeds vaker wordt geschoven met releasedatums. Zeker voor films die pas binnen een aantal maanden gepland zijn, is de releasedatum slechts richtinggevend. Wat kleinere films betreft is het zo dat we eerder aan cherry picking doen. We proberen de films met het grootste potentieel ook vanaf de release te draaien. Indien dit niet lukt, is het nog steeds mogelijk dat we de film iets later draaien. Hiervoor is het onmogelijk zekerheid te geven, gezien de filmprogrammatie per week gebeurt.
Draaien jullie ook cinefiele/alternatieve films?
Met de opening van het nieuwe bioscoopcomplex hebben we er resoluut voor gekozen om ook de betere cinefiele of alternatieve film een kans te geven. In onze reeks filmparels proberen we steeds de toppers van de alternatieve cinema aan te bieden.
Ik had graag een privé-voorstelling gegeven van een bepaalde film, kan dit?
Ja, wij voorzien in talrijke bedrijfs-, verenigings- of schoolvoorstellingen. U mag steeds de film vrij kiezen, maar uiteraard kunnen wij indien u dit wenst een filmvoorstel doen dat aansluit bij uw interesses. U kunt ons hiervoor steeds vrijblijvend contacteren via onze contactpagina.

Filmcheques

Kan de geldigheidsdatum van een filmcheque verlengd worden?
Nee, helaas kunnen wij de geldigheidsdatum van filmcheques niet verlengen. Het plaatsen van een vervaldatum zou anders zinloos worden. De filmcheques zijn bij aankoop in de bioscoop steeds 12 maanden geldig en we stellen vast dat dit voor de overgrote meerderheid van onze klanten ruim voldoende is.
Ik wens filmcheques aan te kopen voor mijn bedrijf/organisatie/vzw/... : zijn er hiervoor speciale formules?
Ja, wij hebben een specifiek aanbod voor u met bijvoorbeeld uw logo op onze filmcheques gedrukt. U kunt steeds volledig vrijblijvend een offerte aanvragen via onze contactpagina.
Is de filmcheque geldig voor elke film?
Ja, de filmcheque is geldig voor elke film, ook deze waar de ticketprijs verhoogd werd gezien de lengte van de film. Als het gaat om een 3D film, dient u hiervoor een speciale bril aan te kopen. Special-events zoals bijvoorbeeld de Ladiesnight zijn uitgesloten.
Wanneer kan ik filmcheques aankopen?
Filmcheques zijn het hele jaar door verkrijgbaar aan de kassa. Voor de openingsuren van de kassa zie deze FAQ onder «Algemeen».

3D

Mogen de 3D brillen na de vertoning meegenomen worden?
Ja, de brillen zijn uw eigendom en mogen na de film meegenomen worden.
Werkt deze 3D bril ook thuis op mijn 3D televisie?
Op de meest recente televisies, met een passief 3D systeem, kan het zijn dat de brillen wel werken.
Werkt mijn 3D brilletje met rood en groene glazen bij jullie?
Nee, ons 3D systeem is gebaseerd op polarisatiefiltering en niet op kleurenfiltering, wat een zéér groot voordeel biedt dat de kleuren niet aangetast worden en de kwaliteit behouden blijft.
Kan ik naar een 3D film komen zonder een 3D brilletje te gebruiken?
Nee, u kan geen 3D film kijken zonder een brilletje daar er voor 3D films twee beelden (links en rechts) continu op het beeld vertoond worden. Hierdoor zal het beeld onscherp lijken als u kijkt zonder de vereiste 3D bril.

Hier kunt u een onderwerp kiezen die voor uw vraag van toepassing is. Indien u geen antwoord vindt op uw vraag, bekijk dan zeker en vast ook de infobalie met heel erg nuttige informatie.